Resto druid headline

RESTORATION DRUID GUIDE


Zdravím, jmenuji se Karambola (taktéž mi říkají Pistácie či Maracuja), a připravil jsem si pro Vás rychlou guide na Restoration Druida.

 

Resto druidi excelují v sustained healu skrze HoTky; dále dávají solidní tank healing.

Naopak mimo cooldowny nemají nástroje k vypořádávání se s burst AoE eventy a k okamžitému dohealování.

Troufnu si říct, že restoration druid je jeden z těch lehčích speců na zahrání.

 

Spelly:

  • LB – 15s HoT, která po vypršení/dispelu dá instantní heal. K tomu dojde i je-li refreshnuta na méně než 30% zbývajícího času (4.5s). Je spojena s efektem CC, s kterým je příští RG zdarma. (s talentem MoC tři příští RG).
  • RG – Rychlý ST heal se silným iniciálním healem (který má navíc o 40% větší šanci na crit), a 12s HoT.
  • Rejuv – 18s HoT.
  • HT – Pomalý ST heal. HPM horší než RG; v praxi se nepoužívá vůbec.
  • Wild Growth – Náš jediný AoE heal; nahodí instant heal a silnou HoT na 6 lidí, která postupně slábne. Má 25% šanci dát buff PotA  který způsobí že se příští RG nebo Rejuv zkopíruje na 2 další targety. Dále má 50% šanci že okamžitě healne všechny targety s Rejuv.
  • SM – Instant cast heal s 30s CD.
  • Efflo – “zelené kolečko na zemi”.
  • TQ – Masivní AoE heal s 3m CD (2m s talentem IP).
  • YG – Čistě pasivní heal, o který se vůbec nemusíte starat; zde jen pro úplnost.
  • CW – Z talentu; silná 8s HoT.
  • IB – Na 12s sníží damage, kterou target dostává, o 26%. CD 1.5m, s talentem SB 1m.

 

  • Innervate – Mana saving 3m cooldown: po dobu 10s jsou všechny zacastěné healy zdarma. Je možné jej použít i na jiné hráče.
  • EoG – Artifact abilita, po dobu 8s tikají všechny HoTky dvojnásobnou rychlostí; 1.5m CD.

 

  • NC – Curse, Magic, a Poison dispel.
  • BS – 20% defenzivní colldown na 12s.
  • D – Aktivuje kočku, a na 15s ji zrychlí o 70%.
  • ER – Zarootuje cíl na 30s; neaktivuje combat, takže se dá použít například na obcházení trashe v dungeonech.
  • UV – AoE které dává slow a přitahuje odcházející targety zpět do středu; skvělé například na květinky na Botanistovi.
  • R – Náš combat ress.

 


 

Základní how-to:

  1. Udržovat LB na targetu, co dostává damage, obvykle tedy na tankovi. (a refreshovat s méně než 30% zbývajícího času (4.5s), switchovat ideálně až po expiraci)
  2. Dále na tankovi udržovat Rejuv (případně ještě G, je-li tento talent zvolen). Připomínám že čím více HoT na targetu je, tím silnější jsou všechny healy, díky Mastery.
  3. Mít položenou Efflo.
  4. V případě AoE eventu Wild Growth.
  5. SM na target, který potřebuje instantní heal.
  6. RG jen je-li to nezbytně nutné, jinak jen na využívání CC proců.
  7. Rejuv jako filler.
  8. Nezapomínat na TQ, Innervate, EoG, FL, CW, IB.

 

Tipy:

  • Je-li někdo v na low hp a není kdo jiný by ho rychle vytáhnul (třeba tank v dungeonech), stále nepoužívat HT (vlastně ani nemá smysl mít tento spell nabindovaný), ale spamovat RG (a zajistit, že daný target má na sobě co nejvíce HoT).
  • Zvláště v dungeonech je třeba používat HoT proaktivně, tedy mít jich před pullem na tankovi co nejvíce.
  • Rejuv používat proaktivně i v raidech, před velkým AoE eventem; hned po něm Wild Growth a EoG s FL.
  • Innervate používat na 80-90% many: tak, aby po jeho skončení bylo o něco méně než 100% many (100% znamená waste, výrazně méně po prvním použití znamená zbytečně velké oddálení) a poté co nejčastěji; lze oddálit, přijde-li nějaká spam fáze. Doporučuji použít weakauru pro připomenutí, viz níže (na konci).
  • CW lze zacastit na tanka ještě před pullem; bude poté možno tento spell zacastit vícekrát za fight.
  • FL je taktéž skvělý na šetření many, obzvláště po Innervate.
  • Další trošku many lze ušetřit prepotem PPP (silnější healy = méně castů třeba = méně many spotřebováno)
  • Bear form je skvělá redukce; čím větší hit, tím silnější (bez formy: 100HP, hit za 50HP, zbude 50%; hit za 75HP, zbude 25%; s Bear form: 155HP, hit za 50HP, zbude 68%; hit za 75HP, zbude 48%.). Pro vyskočení z formy se dá použít rovnou heal.
  • Work in progress, co mne ještě napadne, nebo co přidáte do komentářů.

 

Staty a gear

Mastery funguje tak, že za každou další HoTku na targetu je heal do toho zvýšen o % mastery; počítá se již i ta první HoT.

Haste zrychluje cast time a přidáváním ticků k našim HoTkám i HPM (heal per mana). Haste nijak neboostuje TQ.

Critical strike nám kromě běžného dává i LS a interaguje s itemem DoS – následující skript (s DoS na sobě) ukáže, o kolik ilvl musí být jiný cloak lepší.

/script local lvl=0; local int=GetSpellBonusDamage(4)*GetCritChance()/1000; while true do int=int-9.44-lvl*0.474; if int>0 then lvl=lvl+1; else print(“The ilevel value of DoS Equip effect is:”, lvl); break; end end

Versatilita je pro nás stejně nudná, jako pro všechny ostatní.

 

Haste je pro nás na prvním místě, ale ne na výrazný úkor ostatních statů. Zjednodušeně vzato chceme 20-25%, a potom vyvážené staty. Pro přesnější informace doporučuji spreadsheet Twig It; link je k naleznutí na konci článku. Ten váhy statů spočítá přesně podle dané postavy a distribuce spellů. (pro ilustraci, zde jsou váhy pro mou postavu: int=1, mastery při dvou HoT=1.21 (při jediné 0.57), haste=0.91, crit=0.85, versatility=0.84.)

 

Jako neck enchant se doporučuje enchant: přidá cca 2.5% healu.

 

T19 2p: Wild Growth nám dá 4000 mastery na 7 vteřin.

T19 4p: Rejuv ticky mají 1.5%, že se na jiném targetu objeví nová Rejuv.

Každý bonus přidává přibližně 5% healu. Za zmínku stojí, že 4p bonus má haste breakpointy – procuje pouze z celých ticků, ale za běžné situace se budeme pohybovat v jediném bracketu.

 

Relicy

V Nightholdu chceme ideálně tyto dvě, ale vyšší ilvl vyhrává.

Life: life

Frost: frost

 

Trinkety

Zde jen krátce, detailnější porovnání trinketů je v angličtině v linku na konci článku a není tak úplně konsensus.

V Nightholdu chceme hlavně Map; má pasivně int a velmi solidní uptime buffů (které procují nezávisle na sobě), cca 25%. Cake je taktéž dobrý.

Jinak doporučuji stat stick: UA či pad z World Bossů, U z Karazhanu, S z Helyi v Trial of Valor. Samozřejmě, vyhrává trinket

Mnozí používají DMF.

Detailnější info v linku na spreadsheet na konci článku.


 

Legendárky

Nejlepší:

prsten – Targety, které dostanou Wild Growth mají 20% šanci na získání Rejuv; šetří manu, zvyšuje hodnotu mastery, má další synergii s T19 4p, a traitem trait.

trinket – Na 10s zvýší veškerý healing o 10%, a 50% overhealu healuje ostatní; 1m 15d CD. Skvělý stat stick a silný use.

prydaz – Každých 30s dá na nositele absorb za 25% max HP. Je to silná legendárka pro snad všechny specy, nás nevyjímaje. Ten absorb toho nahealuje hodně, navíc pomáhá s přežitím.

Ostatní:

Ring – Po dispelu či aplikaci CC dá na 10s 25% haste a 70% movement speed; 30s CD. Je situačně buď super, nebo stat stick. Hodí se do dungeonů a na encoutery s dispely a addy, kterým je možné dát MB.

Wrist – Použití SM prodlouží trvání všech HoT na cíli o 10s. Jsou primárně na tank healing, zvláště s talentem CW; narozdíl of waistů jdou alespoň použít na šetření many a GCD.

BotyTQ healuje cíle pod 50% HP o 50% více; jsou silné na progressu v momentech, kdy TQ zachraňuje raid. Ta je ovšem ve většině případů dostatečně silná již sama o sobě. Mají synergii s IP.

Chesta – O 75% zvyšuje pasivní efekty z taletů v tieru 45 a YG. Je nudná, čistě pasivní, ale s damage redukcí z GA solidní.

Waist – Bloom z LB healuje o 200% více. Je spíše slabší, protože když je třeba tank healu, tak už máme na targetu hromadu HoTek, a tak to pravděpodobně půjde do overhealu; navíc se ten bloom hůře timuje (4.5s okno, během kterého musí ten heal být relevantní).

Handy – Targety s IB dostávají navíc 75% healu z každé nahozené Rejuv. Mají synergii s SB; jsou ovšem slabší.

Shouldery – cast Rejuv na target s 100% HP prodlužuje trvání HoT než target dostane damage, nebo až o 10s. Procují jen z prvního castu, a mají synergii s prsten a T19 4p, jenže málokdy je čas castit na targety s 100% HP.


 

Talenty

TL;DR: CW   |   DB   |   GA   |   MB   |   Cult   |   IP   |   FL

 

A detailněji:

15: Prosperity   |   CW   |   Ab

Prosperity přidá jeden charge na SM a snižuje jeho CD na 27s. Má synergii se SotF.

Cenarion Ward je “buff” který sedí na targetu až 30s; jakákoliv damage, kterou target dostane, odpálí silnou 8s HoT.

Abundance snižuje za každou aktivní Rejuv cast time HT a crit šanci RG.

 

Ve výsledku vychází nejsilněji Cenarion Ward; Abundance je dobrá tak do PvP. Prosperity prošla nerfem, a Soul of the Forest se již nepoužívá.


 

30: Renewal   |   DB   |   WC

Renewal je selfheal za 30% HP s 1.5m cooldownem.

Displacer Beast je 20y blink, který dále aktivuje kočku a na 2s zrychlí movement speed o 50%.

Wild Charge efekt se liší dle formy; bez formy funguje jako

 

Zde je možnost osobní volby mezi Renewal a Displacer Beast. Displacer Beast funguje jako Blink (mágovská věc linknout) a ne Jump (například shamanská věc linkout), tedy jde použít pro proskočení efektů jako jsou http://www.wowhead.com/spell=228877/arcanetic-ring na Grand Magistrix Elisande.


 

45: BA   |   FA   |   GA

Balance Affinity pasivně zvyšuje range všech spellů o 5y (tedy na 45y), a dává možnost DPSkovat v sově.

Feral Affinity pasivně zvyšuje rychlost pohybu o 15%, a dává možnost DPSkovat v kočce.

Guardian Affinity pasivně snižuje veškerý damage taken o 6%, a dává možnost nouzově tankovat.

 

Guardian Affinity je výchozí volba kvůli damage redukci (a nabízí lehký nouzový heal formou FR); mobility již máme dostatek, a málokterá aréna je tak velká, aby bylo třeba většího range.

Feral Affinity je schopno přidat relevantní DPS.


 

60: MB   |   ME   |   T

Mighty Bash je single target stun na 5s.

Mass Entanglement zarootuje target a jeho okolí na 30s.

Typhoon je AoE odkopnutí a zpomalení.

 

Tato řada je situační, encounter od encounteru. Výchozí volbou je Mighty Bash, ale Typhoon se dá v dungeonech skvěle použít v kombinaci s UV.


 

75: SotF   |   Tree   |   Cult

Se Soul of the Forest dá

Incarnation: Tree of Life (3m CD, 30s trvání) zvyšuje healing o 15% a posiluje spelly: Wild Growth působí na 8 targetů (místo 6), Regrowth je instant cast, Rejuvenation healuje o 50% a je o 30% levnější, Entangling Roots jsou instant cast.

Cultivation na target, který má pod 60% HP a tiká na něm Rejuv přidá další HoT.

 

Cultivation vychází matematicky i situačně nejlépe; zvyšuje hodnotu Mastery, a je k dispozici vždy, když je to nejvíce třeba. Incarnation lze možná využít situačně.


 

90: SB   |   IP   |   G

Spring Blossoms přidávají HoT každému targetu, který dostane heal z EF.

Inner Peace snižuje CD TQ z 3m na 2m.

Germination umožňuje zacastit na target “druhou Rejuvenation”.

 

Germination je výtečná do dungeonů, a na některé encountery v raidech (kde několik targetů dostává silný damage, například MoF na Spellblade Aluriel).

Inner Peace a Spring Blossoms záleží na situaci a preferenci, ale oba to jsou velmi silné talenty.


 

100: Moc   |   SB   |   FL

Moment of Clarity boostuje CC: nyní funguje na 3 další Regrowth, a ty jsou navíc o 15% silnější.

Stonebark zlepšuje IB – snižuje cooldown o 30s (na 1m) a o 20% posiluje HoTky na targetu.

Flourish prodlouží trvání všech HoT o 6s; 1m CD.

 

Flourish je jednoznačně nejsilnější; funguje na všechny HoT, včetně CW/SB/Cult – obvykle se používá po castu Wild Growth.


Weak aury

Pro zájemce zveřejňuji své vlastní WA (kromě skriptu na upozornění, že je čas refreshnout Lifebloom, ten jsem někde našel):

http://pastebin.com/MWpqRSHT


Další zdroje

Twig It spreadsheet od Torty z Discordu (vřele doporučuji navštívit Discord, viz níže, Resto – Pinned Messages pro poslední verzi): https://www.dropbox.com/s/sk7aw2alulm6ols/Twig it by Torty v1.5.4.xlsx

Druid discord: https://discord.gg/cNCEcz4

Porovnávání trinketů: https://docs.google.com/spreadsheets/d/10YNdTwkNOfCRBWCELAzi0ebmdOFgb0VlFy-Rtpyn23E/

Pojednání o trinketech: https://docs.google.com/document/d/1615OefCh8ils8Itwb2BY9kyN8ikC_VtIK2uVVHQY3LM/

Legendary: https://questionablyepic.com/restodruid-legendaries/


 

Artefakt traity

Celá guide předpokládá odemčených všech 34 traitů; kdo tak daleko ještě není, nechť se podívá na dříve zveřejněný návod:

Legion artifacts – kompletní guide


Závěr

A toto je konec. Budou-li nějaké dotazy, rád se pokusím pomoci buď zde v komentářích, nebo na Discordu – Blastfizzle#0285 (pozor, toto není in-game battletag).

S přáním hezkého dne

Karambola

Leave a comment

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *